MERCEDES ECITARO

W Poniedziałek 8 Maja gościliśmy przejazdem na terenie zajezdni Mercedes eCitaro. W dobie elektromobilności i obowiązków z niej wynikających, autobusy elektryczne cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Prezentowany autobus jest dowodem zaangażowania inżynierów w dbałość o Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego. Autobus ten jest wyposażony w:

  • system awaryjnego hamowania (inteligentne wspomaganie hamowania) – zamontowany na autobusie – system wykrywa zagrożenie ewentualnej kolizji, zmniejsza prędkość pojazdu (bądź hamuje do zatrzymania), zmniejszając bądź zapobiegając skutkom ewentualnej kolizji (w celu ochrony stojących pasażerów system skalibrowany tak, aby siła hamowania zapobiegała zbyt gwałtownemu hamowaniu).
  • asystenta skrętu (w który mercedes wyposaża swoje samochody ciężarowe oraz autobusy), system ten znacznie zwiększa bezpieczeństwo niechronionych użytkowników dróg, zwłaszcza w miastach, ponieważ pomaga kierowcy odpowiednio wcześnie rozpoznać krytyczne sytuacje podczas wykonywania manewru skrętu. System działa wieloetapowo. W pierwszym etapie informuje kierowcę, a w drugim wysyła mu dodatkowo ostrzeżenie. Jeśli poruszający się obiekt znajduje się w bocznej strefie monitorowanej, (trójkąt usytuowany w słupku bocznym po stronie pasażera) świeci się na kolor żółty. Intuicyjnie zwraca to uwagę kierowcy na sytuację obok pojazdu. Ponadto na wyświetlaczu centralnym pojawi się komunikat ostrzegawczy. Jeśli kierowca rozpocznie lub będzie kontynuował czynność, która może prowadzić do kolizji, emitowane jest dodatkowe ostrzeżenie. Dioda LED zacznie migać na czerwono mocniejszym światłem, po czym przejdzie w tryb ciągły. Sygnał uzupełniony będzie dodatkowym ostrzeżeniem w formie wibracji w fotelu kierowcy. Asystent skrętu ostrzega ponadto przed nieruchomymi przeszkodami znajdującymi się w polu skrętu autobusu i może przejąć dodatkowo zadanie asystenta zmiany pasa ruchu, pracując przy tym z taką samą kaskadą ostrzeżeń.

Podobne wpisy